fredag 25 september 2009

Fredagsgott del I

Efter en lång och slitsam vecka då jag inte haft aptit att äta just något annat än bananer och dricka vatten så bestämde jag mig för att jag gjort mig förtjänt av en riktigt smaskig kaloribomb. Jag gjorde helt sonika en egen variant på Eggs Benedict/Eggs Commander's/Eggs Florentine.

Eggs Benedict är en rostad engelsk muffin med en skiva grillad skinka och ett pocherat ägg ovanpå, med en sauce hollandaise ringlad över.

Min variant bestod av, nedifrån och upp: smörstekt toastrundel, smörstekt spenat, smörstekt toastrundel, två knaperstekta skivor bacon (delade på mitten), ett pocherat ägg och en sauce bearnaise.

Syndigt gott. Tyvärr klarar inte min kamera av att göra äggen rättvisa, men jag ville ändå inte lämna er utan en bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar